Wednesday 2 October 2013

My beauty empties - September 2013

My beauty empties

Hiya all! 
Here is the very first edition of my beauty empties. I will essentially talk about the products I've just finished, the pros and cons of them all and if I would buy them again or not. I won't ramble on details here as most of the products are/will be reviewed, but I just thought I'd give it a go and tell me guys if you think this is an interesting article that I could continue doing over the forthcoming months. 

My Little Beauty Tonic Freshener 

Pros : refreshing, lovely scented lotion, very pleasant
Cons : far too expensive £12 for a tiny little bottle
Would you buy it again? No

Bioderma Créaline H2O Micellar Water

Pros: Best make-up remover EVER!
Cons : NONE
Would you buy it again? I would and I did!

Rexona 48h deodorant
Pros: very efficient, fresh fragrance
Cons: it doesn't last 48h
Would you buy it again? Yes

Peggy Sage Mascara : Dreamy cils
Pros : No clumping, lenghtens lashes
Cons : None
Would you buy it again? Yes

Bausch and Lomb Renu contact lenses lotion
Pros : I use it daily and it's the best lotion I've tried so far for contact lenses.
Cons : NONE
Would you buy it again? I have to :)

Head and Shoulders classic shampoo
Pros : super nice for your hair
Cons: a bit expensive
Would you buy it again? Yes, but I prefer the mint version.

Diadermine Nail polish remover 
Pros: I don't mind using the cheapest version of nail polish remover I can find. This one is very good.
Cons : very strong scent, but most nail polish removers have a strong scent anyway.
Would you buy it again? Yes

Rogé Cavaillès body wash
Pros : very nourishing and with a nice peachy fragrance
Cons : this mini bottle is good while travelling only
Would you buy it again? Yes

E.L.F Eyelid primer
Pros: None except its price
Cons: dries out quickly, not really working well!
Would you buy it again? No

Alba Botanica Exfoliating Body Wash 
Pros: unique fruity scent, very pleasant
Cons: doesn't foam, very gently and not abrasive enough for my skin
Would you buy it again? YES

Yves Rocher Micellar water - make-up remover with 3 detoxifying teas
Pros : fresh
Cons : doesn't remove all my make-up
Would you buy it again? No

Yves Rocher Oriental body scrub with Moroccan Argan Oil
Pros: abrasive enough, leaves a very soft and hydrated skin
Cons: didn't like the scent at all
Would you buy it again? No


Bonjour à tous!
Voici le tout premier article sur mes produits finis. Je parlerai essentiellement des produits que je viens de terminer, le pour et le contre de chacun et si je les rachèterais ou non. Je ne m'étendrai pas sur des détails car la plupart des produits sont déjà chroniqués ou le seront, mais je souhaitais juste faire un essai et je compte sur vous pour me dire ce que vous en pensez et si vous trouver que c'est un article intéressant, que je pourrais recréer dans les mois à venir. 

Lotion Fraîcheur My Little Beauty

Pour : refraîchissant, lotion à l'odeur très agréable
Contre : bien trop cher, 15 euros la petite bouteille!
Le rachèterais-je? Non

Eau Micellaire Bioderma Créaline H2O

Pour: MEILLEUR démaquillant testé!
Contre : AUCUN
Le rachèterais-je? Oui et je l'ai déjà fait!

Rexona deodorant 48h
Pour: très efficace, bon effet de fraîcheur
Contre: ne dure pas 48h
Le rachèterais-je? Oui

Peggy Sage Mascara : Dreamy cils
Pour : ne fait pas de paquets, allonge les cils
Contre: Aucun
Le rachèterais-je? Oui

Bausch and Lomb Renu contact lences lotion
Pour : Je l'utilise au quotidien, c'est la meilleure lotion pour lentilles que j'ai testé jusqu'alors.
Contre : Aucun
Le rachèterais-je? Oui, et je dois :)

Shampooing Head and Shoulders classic
Pour : vraiment génial
Contre: un peu cher
Le rachèterais-je? Oui, mais je préfère la version à la menthe.

Dissolvant Diadermine
Pour: Cela ne me dérange pas d'utiliser un dissolvant premier prix. Celui-ci fait très bien son travail.
Contre: l'odeur est très forte, un peu comme tous les dissolvants de toute façon, ramollie les ongles.
Le rachèterais-je? Oui

Gel surgras Rogé Cavaillès
Pour :très nourrissant, odeur de pêche très agréable
Contre : ce format est seulement pratique pour voyager
Le rachèterais-je? Oui

Base à paupières E.L.F
Pour: Aucun excepté son prix
Contre: sèche un peu trop rapidement, ne marche pas vraiment!
Le rachèterais-je? Non

Exfoliant pour le corps Alba Botanica
Pour: odeur fruitée unique très agréable
Contre: ne mousse pas, très doux et pas assez abrasif pour ma peau
Le rachèterais-je? OUI

Eau micellaire Yves Rocher -démaquillant aux 3 thés détoxifiants
Pour : frais
Contre : n'enlève pas bien tout mon maquillage
Le rachèterais-je? Non

Yves Rocher Oriental body scrub with Moroccan Argan Oil
Pour: assez abrasif, rend ma peau douce et hydratée
Contre: je n'ai pas du tout aimé l'odeur
Le rachèterais-je? Non

1 comment:

  1. Cette rubrique est très intéressante et utile. Merci ! Bises.

    ReplyDelete