Sunday 26 January 2014

Urban Decay Naked 2 Palette

Urban Decay Naked 2 Palette 

I'm totally not up to date with the Urban Decay Naked palettes. I've only tested the second one and I'm posting my review when the third one has been out for a few weeks. Sorry for being so late. You will have, I am sure, read many other blog posts dedicated to this palette but I just couldn't resist doing mine too as it's a brilliant find. I've been using it nearly every day since I got it as a birthday present. I totally fell in love with it. It's the perfect combination of shades I like wearing daily, lots of neutral browns and beiges, some matte and shimmery tones and a very deep smokey black. The brush is called Good Karma and it is just fabulous to use too, it has a creasing brush on one end and an eyeshadow brush on the other. And the little extra included in this palette is a mini Urban Decay gloss called Lip Junkie in a shimmery pink neutral colour. It is also mint-scented.



The different shades on the Naked 2 palette

Foxy is a matte creamy powdery beige eyeshadow
Half Baked is a metallic and shimmery golden bronze
Bootycall is a pearly beige colour
Chopper is a copper metallic shimmery shade
Tease is a matte chocolate milk brown shade
Snakebite is a shimmery brown with copper tones
Suspect is a soft champagne bronze with metallic sheen
Pistol a kaki green with touches of grey shimmery eyeshadow
Verve is a pearly silver beige shade with a lot of shimmer
YDK is a very shimmery light metallic brown colour
Busted is a dark brown, looks like matte but it is also slightly shimmery
Blackout a smockey black colour with tiny micro gold glitter in it

Pros: 
  • Excellent pigmentation! Well, to be honest those eyeshadows might be the best I've tried so far. I have become an Urban Decay fan.
  • Lasts all day without any top-up needed.
  • You can make some fabulous combinations with two or three colours or even more. My favourite shades are Half Baked, Chopper, YDK and Busted.
  • The brush is great and very easy to work with.

Cons:
  • You always tend to use the same shades and I'm not a big fan of Foxy because it's not shimmery so I can't use it as a highlighter under the eyebrows and I find it too pale to use as an eyeshadow. But on the other hand you can mix it with other shades and it definitely gives a better result.
  • The gloss is good but I don't really like mint-scented glosses. I don't feel like my mouth is in fire which i usually feel with minted glosses, and I always think that if it has this sort of feeling, it's not good for the lips. But luckily enough, I don't feel anything particular wearing this one and it has a good staying power. 

What do you think of the Urban Decay palettes? Which one is your favourite? 

Urban Decay Naked 2 palette £37: link







Palette Naked 2 de Urban Decay

Je ne suis vraiment pas à jour avec les palettes de chez Urban Decay. J'ai seulement testé la deuxième et me voilà à publier mon avis alors que la troisième palette est déjà sortie depuis plusieurs semaines. Je m'excuse d'être aussi en retard. Vous aurez, j'en suis certaine, déjà lu de nombreux autres articles de blogs consacrés à cette palette, mais je ne pouvais pas ne pas vous en parler, car c'est une véritable trouvaille. Je l'utilise presque quotidiennement depuis que je l'ai reçue en cadeau d'anniversaire. J'en suis complètement tombée amoureuse. Elle représente la combinaison parfaite de tons que j'aime porter tous les jours, c'est-à-dire beaucoup des marrons et beiges neutres, des tons mates ou irisés et un noir smokey très prononcé. Le pinceau, appelé Good Karma est juste fabuleux à utiliser, il possède un pinceau pour les creux des paupières d'un côté et un pinceau ombreur d'un autre. Le petit plus de cette palette est un mini gloss Urban Decay appelé Lip Junkie d'un rose neutre légèrement pailleté. Il est aussi parfumé à la menthe.

Les différents fards sur la palette Naked 2

Foxy est un fard mate poudré beige crème
Half Baked est un bronze doré métallique et irisé
Bootycall est une couleur beige perlé
Chopper est une teinte cuivrée, métallique et irisée
Tease est une teinte mate couleur chocolat au lait
Snakebite est un marron irisé avec des tons cuivrés
Suspect est un léger bronze champagne aux reflets métalliques
Pistol est un fard irisé vert kaki avec des touches de gris
Verve est une teinte de beige argenté perlé très irisé
YDK est un marron clair métallique très irisé
Busted est un marron foncé, semble mate mais est très légèrement irisé
Blackout est un noir smokey avec des micro paillettes dorées

Pour : 
  • Exellente pigmentation! Pour être honnête, ces fards à paupières pourraient être les meilleurs que j'ai testé à ce jour. Je suis devenue une fan d'Urban Decay.
  • Longue tenue sans nécessiter d'ajustements pendant la journée.
  • Vous pouvez créer des ménages fabuleux avec deux ou trois couleurs ou même plus. Mes teintes préférées sont Half Baked, Chopper, YDK et Busted.
  • Le pinceau est super et très facile à manipuler.

Contre :
  • On a toujours tendance à utiliser les mêmes fards, et je n'apprécie pas spécialement la teinte Foxy car elle n'est pas irisée. Je ne peux donc pas l'utiliser comme emlumineur sous le sourcil et la teinte est trop pâle pour que je l'utilise comme fard. Mais par contre, vous pouvez faire des mélanges avec d'autres fards et dans ce cas, le résultat obtenu est vraiment pas mal.
  • Le gloss est bien, mais je n'aime pas vraiment les gloss à la menthe. En général ils me brûlent un peu les lèvres et j'ai toujours l'impression que par conséquent, ce n'est pas bon du tout pour mes lèvres. Par chance, celui-ci est légèrement mentholé et je n'obtiens pas cet effet désagréable et il tient plutôt bien.  

Que pensez-vous des palettes Urban Decay? Quelle est votre préférée? 

Palette Naked 2 Urban Decay 45€: lien

No comments:

Post a Comment