Wednesday 1 May 2013

Clarins Daily Energizer Cream


Clarins Daily Energizer Cream 

This Energizer Cream with plant extracts is my favourite day cream of all time, I use it daily! It has a very pleasant texture, diminishes imperfections and revives your complexion. Preferably advisable for young skins, it is non-greasy and has an amazing smell which stays on your skin for quite a long time. The cream has a rather thick consistency, but just the right amount. This little jar (only 1 Oz) lasts for a long time, from 3 to 4 months if you use it regularly in small quantities. It is an excellent make-up base before applying your foundation and to be honest, I don't think there's any negative point about this cream, except its price maybe which is quite high. The packaging is luxurious and the jar is made of glass. This cream can also be used as a night cream and I love to apply it on my face before going to bed. I've tried many day creams in the past and this one perfectly moisturises my skin and I love its freshness. This daily energizer cream is fabulous! It refined my skin texture and I really noticed it reduced my skin imperfections from the first application, impressive!


Crème Clarins Éclat du jour


Cette crème Éclat du jour aux extraits de plantes est ma crème de jour préférée, je l'utilise quotidiennement. Elle a une texture agréable et atténue les imperfections tout en ravivant votre teint. De préférence conseillé pour les peaux jeunes, elle est non grasse, et possède une odeur vraiment sublime qui reste longtemps sur le visage et sa consistance est assez épaisse, mais juste ce qu'il faut. Ce pot de pourtant 30 ml dure très longtemps, de 3 à 4 mois en l'appliquant régulièrement par petites touches. C'est une excellente base de maquillage avant l'application du fond de teint et pour être honnête je ne trouve aucun point négatif à cette crème excepté peut-être son prix qui reste tout de même assez élevé. Le packaging est luxueux et le pot est en verre. Cette crème peut également s'utiliser comme crème de nuit et j'adore l'appliquer juste avant d'aller au lit. J'ai testé de nombreuses crèmes de jour par le passé et celle-ci hydrate parfaitement ma peau et j'apprécie beaucoup sa fraîcheur. Cette crème Clarins est vraiment géniale! Elle a affiné mon grain de peau et j'ai vraiment constaté qu'elle a réduit les imperfections de ma peau dès les premières applications, bluffant!



25€ at Douglas or Nocibé. No longer available at Sephora in France.You can get it in the UK too for £21, here's the link! For more info, visit the Clarins website.

No comments:

Post a Comment